Kelab Penyayang UiTM Malaysia


Before
 i shared with u
regarding my club right?
Kelab Penyayang UiTM Malaysia




today i would like to share with u
some activities that very enjoyable.exciting.touching.bla.bla.bla
hihi

Firstly, lets start with Hembusan Kasturi
Hembusan Kasturi is like 'keluarga angkat' to our club
it is an orphanage

at first i started to know them
they were shy
then..we started to get closer by some game




some traditional game made we getting closer.hikss



then
program with them at Pantai Morib
sukaneka & mari mengaji




sambil br 'picnic'..dalam masa yang sama kita mengingatiNya
moga adik-adik dapat manfaat ^.^


Dari Bukhari, Muslim, Tirmidhi dan Ibn Majah, diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a: 
Rasulullah s.a.w bersabda: Allah s.w.t berfirman: Aku adalah berdasarkan kepada sangkaan hambaKu terhadapKu. Aku bersamanya ketika dia mengingatiKu. Apabila dia mengingatiKu dalam dirinya, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam diriKu. Apabila dia mengingatiKu di majlis, nescaya Aku juga akan mengingatinya di dalam suatu majlis yang lebih baik daripada mereka. Apabila dia mendekatiKu dalam jarak sejengkal, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sehasta. Apabila dia mendekatiKu sehasta, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sedepa. Apabila dia datang kepadaKu dalam keadaan berjalan seperti biasa, nescaya Aku akan datang kepadanya seperti berlari-lari anak




tengok wajah ceria mereka ni rasa berbaloi sangat walaupun esok tu da test. 




program nih gabung persatuaan mahasiswa hadhari & kelab penyayang uitm malaysia
akhir sekali posing-posing dulu

Penutupnya 
bersama-sama dengan depa ni
dengan dinner
yeay!

sebelum makan kita solat berjemaah dulu ye






depa nih pandai buat performance.nasyid.
tahu tak kenapa?
sebabnya depa kena buat persembahan 
untuk kumpul dana bagi menanggung persekolahan mereka







Firman ALLAH swt maksudnya:
“Oleh itu, adapun anak yatim maka janganlah engkau berlaku kasar terhadapnya” (Ad-Dhuha : 9)

 salah seorang daripada anak yatim yang aku rapat
dah kembali duduk dengan mak tiri dan ayah dia
Alhamdulillah.
tumpang gembira untuk dia.




All their pray is more than enough to me
no need any reward from them

moga hati ni sentiasa ikhlas.istiqomah.membantu
mereka-mereka ni

Death note: one of their dua. i will get "jodoh yang baik"
Ameen. tolong ameen kan jugak plis?
HAHA 

Tapi
da kawan cakap jodoh dengan manusia belum pasti
jodoh dengan kematian dah tentu
jadi persiapan untuk kematian lah perlu lagi bnyak kan?
ehh. 


No comments:

Post a Comment