Random thought #Perampas


semenjak dua menjak ni
means dua tiga hari ni
susah nak tidur
kena make sure diri betoi betoi letih
sebab takut nightmare..hiks

then.facebooking.blogging.twittering
sampai terjumpa banyak banyak
status pasai someone close enough
update status
and make me to come out with dis post

dia dulu dikatakan perampas suami org
majlis dibina orang lain diruntuhkan

Dengan laki yg sama
kini masjid dia pulak brgoyang
mengelabah bila suaminya plak diganggu
sigh*
~eh aku plak yg mengeluh?~
one word i can said to her
karma

"Karma serves no menu.you get serve what are u deserve"

kalau tak nak rumahtangga di ganggu
jangan menganggu dari awal rumah tangga org lain
jika dulu laki tu boleh trgoda dengan awak
macam mana awak nak yakin dia tak kan trgoda dengan orang lain?
bukan kah mencegah lebih baik dari mengubati?


Allah sudah memberitahu kita awal-awal di dalam al-Quran,

Dan apa sahaja musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan sebahagian besar (daripada kesalahan-kesalahanmu). (Surah al-Syura: 30).



one of Fatin Liyana status yang berkaitan benda ni.
and of cause lah aku setuju dengan dia.100% no doubt  =,=



ni cerita org lain plak.
kak aku bagitau dia sambung study
buat epjj
tempat belajar dia 
dipenuhi orang-orang yang dh brsuami
sudah beristeri
tapi hakikatnya walau brsuami atau beristeri
masih brmadu kasih macam masih single
isteri orang brcinta dengan suami orang?
suami orang brcinta dengan anak dara apatah lagi
YA.
tu lah realitinya.
kita rsa benda tu jauh dari kita
padahal sekeliling kita brlaku ja benda macam ni.

Dan one of officemate dia, perempuan
tinggal anak-anak
untuk bersama dengan bos yang hidup senang
dan sudah tentu lah bos tu dah kahwin
dia sanggup jadi isteri kedua

nauzubillah
moga dijauhkan dengan sikap 
dan orang-orang mempunyai sikap macam ni

Ustazah Fatimah Syarha
da brpesan dalam artikel dia

jika kita tak nak benda-benda macam ni
berlaku.kita kena cegah dari awal
insha Allah 
Allah tu maha adil
hati yang terjaga akan bertemu dengan yang terjaga pula


Death note: 

Thanks to NA cause cheated and betrayed me.
sebabnya lepas daripada tu aku selalu brdoa
jika da jodoh di dunia..aku mintak jodoh aku tu seorang yang setia.
Kalau tak ntah bila aku nak start brdoa macam tu.
bimbang terlambat.
moga Allah makbulkan doa aku.
Ameen.








No comments:

Post a Comment